Post Metaal
Cases

Post Metaal

Het familiebedrijf Post Metaal is in 2006 opgericht door Aart-Jan Post (32) en Maarten Post (23), zonen van Henk Post (58) die in 2001 na 30 jaar zijn metaalbewerkingsbedrijf heeft overgedragen. Naast het, met veel enthousiasme, voortzetten van het metaalbewerkingsbedrijf zijn de zonen in 2010 begonnen met de ontwikkeling van speciale oliekachels voor de verwarming van pleziervaartuigen. Ondanks de economische recessie zijn de zoons hun geloof in dit prachtige product niet verloren en bleven zij vol overtuiging werken aan het verbeteren en innoveren van hun product. Na drie jaar zijn de kachels nu officieel goedgekeurd en zijn zowel de kachels als de heren Post klaar voor de markt. Dit doorzettingsvermogen en deze ambitie resulteren in lovende berichten van klanten over de kachels van ‘Post Marine Heating’.

Wat was jullie initiële vraag, waar hadden jullie dringend behoefte aan?

Wij zijn in 2012 overgestapt naar Hermans & Partners. Wij hadden behoefte aan kennis. Een veel gebruikt gezegde in onze familie is: ‘Als je iets wilt bereiken moet je in de boeken duiken’. Maar je kunt gewoonweg niet alles zelf. Toen wij H&P leerden kennen hadden wij het gevoel dat er sprake was van een bijzondere aanvulling.

Hoe is dat opgepakt door Hermans & Partners?

Dit is naar volle tevredenheid opgepakt. Wij hebben het gevoel dat zij zich echt hebben verdiept in de materie en in voortduring kritische vragen durven te stellen. Hiermee  stimuleren en motiveren zij ons om de verkregen kennis op een praktische wijze te gebruiken in de organisatie en zo onze organisatie te verbeteren.

Wat was het resultaat en wat viel jullie daarbij op, mee of tegen?

Wij beschikken nu over betrouwbare informatie. Op basis van deze informatie kunnen wij analyses maken, verbeteringen in onze processen inzichtelijk maken en structureel werken aan de verbeteringen.

Wat adviseren jullie collega-ondernemers?

Het familiegevoel in ons familiebedrijf houdt niet op bij ons drieën. Met 21 mensen in dienst, waarvan 17 fulltime, moet het groepsgevoel sterk zijn. Wij proberen bewust het hele bedrijf daarin mee te krijgen; iedereen heeft dezelfde mentaliteit en staat pal achter ons bedrijf. Wij kunnen collega-ondernemers zeker adviseren energie te steken in het betrokken krijgen en houden van de medewerkers. Deze groepsmentaliteit is ons succes!